Hej,
Har en nybyggd platsbyggd bokhylla som löper ca 5 meter. Har på dessa 5 meter 10 separata vertikala rader där jag hade velat ha en infälld ledlist från ”taket” till ”golvet” längs ena sidan i varje sektion.

Jag har utrymme ovanför bokhyllorna innan jag slänger upp taklisten där jag kan få ner kabel och ledlist i varje sektion.

Min fråga är, jag har idag en dim-01 från Plejd sittandes bakom bokhyllan och skulle kunna dra upp denna ink ström till ovanför bokhyllan och sedan skulle jag behöva hiva ner 10 separata 2-meters ledlister. Finns det någon typ av färdigt system för detta?

//Petter
 
LED-lister brukar drivas med lågspänning DC, ofta 12 V. Då dimmar man dem med PWM. DIM-01 passar alltså inte bra för detta. Om du nödvändigtvis måste ha Plejd så finns Plejd LED-10 som kan driva konstantspänning, men max 8 W på 12 V, och det kanske inte räcker långt för dina 20 meter list. Ett annat alternativ är Plejd CTR-01, som kan ge en 0-10 V- eller 1-10V-signal ut. Det kan du kombinera med en eller flera PWM-drivers som tar 1-10V som dimsignal.
 
T tomasfr skrev:
LED-lister brukar drivas med lågspänning DC, ofta 12 V.
Då är det klenspänning... Lågspänning är 120 till 1500 VDC.
 
  • Gilla
Testarn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.