Du ringer till kronofogen. Kolla även på allabolag så att F-skattsedel finns och så att boksluten ser ok ut. Hos tingsrätten har de koll på tidigare konkurser. Jag är osäker på hur länge konkurser står kvar hos allabolag.
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Du ringer till kronofogen. Kolla på allabolag så att F-skattsedel finns. Hos tingsrätten har de koll på tidigare konkurser. Jag är osäker på hur länge konkurser står kvar hos allabolag.

Tack
Har namn, f sedel finns…
Ska kolla hur länge företaget funnits, och se om han lämnar ref.

kan man kolla med Arn?
Hittar inga referenser på deras webbsida
 
Catharina Åberg Catharina Åberg skrev:
Tack
Har namn, f sedel finns…
Ska kolla hur länge företaget funnits, och se om han lämnar ref.

kan man kolla med Arn?
Hittar inga referenser på deras webbsida
De som har blivit anmälda till ARN men inte kompenserat kunden hittar du i vår svarta lista:
https://www.byggahus.se/svartalistan/
 
  • Gilla
MrDizzy och 1 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Du ringer till kronofogen. Kolla på allabolag så att F-skattsedel finns. Hos tingsrätten har de koll på tidigare konkurser. Jag är osäker på hur länge konkurser står kvar hos allabolag.
Får bolaget en omfrågandekopia om man ringer Kronofogden?
 
K KJE skrev:
Får bolaget en omfrågandekopia om man ringer Kronofogden?
Nej, det tror jag inte. Har ringt på flera entreprenörer vi funderade på att anlita och det var inget de nämnde sedan så det tror jag inte de vet om. Det är bara när banken och andra tar en kreditupplysning hos UC man får meddelande om det.
 
  • Gilla
KJE
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Nej, det tror jag inte. Har ringt på flera entreprenörer vi funderade på att anlita och det var inget de nämnde sedan så det tror jag inte de vet om. Det är bara när banken och andra tar en kreditupplysning hos UC man får meddelande om det.
Företag får inte automatiskt meddelande om att en upplysning tagits, det gäller bara privatpersoner.
 
Nej ringer man och frågar så blir ingen informerad.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.