Hej på Er!

Har öppet upp i huset med två fönster i sluttning.
Häromdagen regnade det enormt mycket på kort tid vilket resulterade i att det läckte in via fönstren.
Köpte silikon för att täta till fönstren utifrån men märkte att det var för riskabelt att komma över till dem från skorstensstegen…
Tips på hur jag kommer dit mottages tacksamt!

Har anmält det till försäkringsbolaget som skickar hit en firma i början på veckan.
De lagar dock det invändiga inte själva läckan.

Flög upp drönaren för att ta några bilder.
Ser ingen självklar läcka...
Vad tror ni?
 
  • Drönarbild av ett hus med svart tak och röda fönsterfoder, skorstensstege längs en lutning nära två takfönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Drönarbild över tak med två fönster i sluttning, inga synliga skador eller läckor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Interiörvy av två takfönster i sluttning med utsikt över trädgård, tas från nedan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vy inifrån ett rum med fuktfläckar runt takfönstret där det läckt in vatten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Takfönster är oftast en sorgesam historia, särskilt när de inte sitter på en förhöjd sarg.

Jag tycker mig kunna ana att pappen i bakkant har börjat släppa, men det är svårt att avgöra utifrån en bild.

Hur du ska ta dig dit var en besvärlig fråga. Med takpapp finns det inte mycket att fästa i.
Att bygga en stege med ett fäst som hängs över nock skulle kunna vara ett alternativ. Men enklast är kanske att fästa ett rep på andra sidan huset och slänga det över nocken och sedan använda sele och fästa sig i repet.
 
R Revilo skrev:
Hej på Er!

Har öppet upp i huset med två fönster i sluttning.
Häromdagen regnade det enormt mycket på kort tid vilket resulterade i att det läckte in via fönstren.
Köpte silikon för att täta till fönstren utifrån men märkte att det var för riskabelt att komma över till dem från skorstensstegen…
Tips på hur jag kommer dit mottages tacksamt!

Har anmält det till försäkringsbolaget som skickar hit en firma i början på veckan.
De lagar dock det invändiga inte själva läckan.

Flög upp drönaren för att ta några bilder.
Ser ingen självklar läcka...
Vad tror ni?
 
  • Stege uppsatt mot röd takpannebelagd taknock, med avbildad verktygsgränssnitt för fotoredigering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Hej!
Först försöket att bifoga bild med text här, gick väl sisådär.
Som bilden visar brukar jag göra, arbetarskyddsstyrelsen gillar nog inte detta.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Stege på taket som bundits fast på andra sidan. Dessutom rep som också säkras på andra sidan. Så hade jag gjort..

Stege med rep över nocken fungerar väldigt bra.
 
Skylift kanske?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.