Ska försöka plocka upp ett golv men några brädor (som ligger under trappan) får ligga kvar. Tanken är sedan att lägga tillbaka golvet.

Hur kapar jag dessa brädor? Jag kommer inte på vilket verktyg som ska hjälpa mig. Golvet är ca 45mm tjockt, rejält, och tror det är en ås under precis för jag vill kapa för pelaren till trappan står där men är ej säker.

Bifogar bild, sträcket visar var jag vill kapa, kryssen symboliserar golvbräder jag vill lyfta upp.
 
  • Mögligt trägolv med röda kryss och linje, vid vägg och lister.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K
Ett multiverktyg skulle fungera bra. Sänksåg kan va lite svårt att komma åt hela vägen
 
K kniv skrev:
Ett multiverktyg skulle fungera bra. Sänksåg kan va lite svårt att komma åt hela vägen
Ja det är något sådant, måste vara mycket smidigt. Sänk såg eller stick såg kommer inte komma nog när pelaren. Sänksåg skulle ha sönder andra bräder i närheten också.
Har du förslag på modell/blad?
 

Bästa svaret

K
Sticksåg är svår att få ner på snyggt sätt också. Att rekommendera märke/modell för verktyg är som att be om rekommendation för bil. Du kommer få lika många olika svar som människor du frågar. Kolla i forumet för verktyg så finns det bra info, även sidor på nätet som testar och jämför. Sen måste du ju även utgå från din budget… Bladet bör vara för trä obv.
 
Grovtandat blad för trä bör fungera med multimaskin.
 
Det gick fint med multiverktyg, tack för hjälp
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.