Hej!

Jag och min sambo (som är byggarbetare) har tittat på ett sött litet torp uppe på en landborg. Vi kan få bygglov så länge vi tänker på att hålla det i gammal stil enligt stadsarkitekten.

Nu så är min karl lite negativt inställd till detta hus och bad mig om hjälp till lösning, så jag tänkte be er om hjälp!

Huset är inte stort, nere är det ca 28 kvadrat och taket är 1.85 i höjd, ovanvåningen räknas inte ens just nu då det är mindre än 1.80 i takhöjd. Så där måste vi troligtvis antingen lyfta taket eller ta bort mellangolvet men då förlorar vi yta.

Det finns även två små byggnader där den ena ligger nära själva huvudhuset, där skulle man kunna bygga ihop och ev, förlänga längan plus höja det taket med men vi är ju inga miljonärer...

Man kan ju även dra ut huset, bygga nytt på andra sidan osv. Jag länkar själva sidan till torpet så ni får se själva. Det ligger dessutom nära vägen och tomten är inte stor! Det vi behöver är iaf 3 sovrum, tvättstuga, större kök, vardagsrum och matrum plus badrum.
http://www.pontuzlofgren.se/beskrivning.aspx?guid=41DAMOFG50U377LT&typ=CMFritidshus

Tack så mycket på förhand, det kanske inte är tillräckligt med info men som sagt jag är inte kunnig på detta området det står min man för...
 
Vi har mycket maskiner som vi får låna då han just nu arbetar på sin fars skrot så lastmaskin och mycket annat finns...
 
Oavsett hur ni gör blir det inte billigt, men vilket fint litet hus!
 
Jo det förstår jag, men lite tankar och funderingar på hur man kan göra det på bästa sätt välkomnas gärna? Ja! Det är fantastiskt och utsikten är underbar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.