HJÄLP!
Vi bygger ett hus i lösvirke. Stommen, tak, tegel och panel är på plats. Vi fick ta en paus i byggandet under vintern/våren. Alla stormar har gjort att väggarna nu lutar/är sneda och måste riktas.
Vi har två små barn och jag behöver alla råd/tips man kan få för att på smidigaste sätt fixa detta…..????
 
Redigerat:
Å Åsajohansson skrev:
HJÄLP!
Vi bygger ett hus i lösvirke. Stommen, tak, tegel och panel är på plats. Vi fick ta en paus i byggandet under vintern/våren. Alla stormar har gjort att väggarna nu lutar.
Vi har två små barn och jag behöver alla råd/tips man kan få för att på smidigaste sätt fixa detta…..????
Kontakta snickare.
 
K Kane skrev:
Kontakta snickare.
För att få mer personer som hjälper till? Eller för att de vet hur man gör? Snickare har vi i familjen men tänkte på om det fanns några bra tips och råd.
 
Å Åsajohansson skrev:
För att få mer personer som hjälper till? Eller för att de vet hur man gör? Snickare har vi i familjen men tänkte på om det fanns några bra tips och råd.
För att få det bra såklart. Men om ni har snickare i familjen så är det väl enkelt.
 
  • Gilla
Åsajohansson och 1 till
  • Laddar…
Jag har riktar sånt där med spännremmar av kraftigaste sort och skruvbara snedstöttor av den sorten som de riktar in betongelement med på höghusbyggen.
När det inte räckte till knuffade jag litet på knuten med frontlastaren på traktorn.

Det går men det tar mycket tid.
 
H heimlaga skrev:
Jag har riktar sånt där med spännremmar av kraftigaste sort och skruvbara snedstöttor av den sorten som de riktar in betongelement med på höghusbyggen.
När det inte räckte till knuffade jag litet på knuten med frontlastaren på traktorn.

Det går men det tar mycket tid.
Hej! Tack för tipset.

Vi fick rätat upp väggarna genom att skruva loss takstolarna och använda skruvstämp. Nu är huset riktad och extra stöd är satt 👌
 
  • Gilla
Oldboy
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.