Hej,
Hur kan man hitta pålitlig hantverkare online ?
Jag själv har provat offerta.
några tips med dina erfarenheter?
Tack
 
Jag inbillar mig att bra hantverkare som också är prisvärda för Svensson (om det är ett krav) spenderar väldigt lite tid online och sällan/aldrig håller på med offerta.
Fråga runt på jobbet/i grannskapet.
 
  • Gilla
H-Thomasson
  • Laddar…
pjgb pjgb skrev:
Jag inbillar mig att bra hantverkare som också är prisvärda för Svensson (om det är ett krav) spenderar väldigt lite tid online och sällan/aldrig håller på med offerta.
Fråga runt på jobbet/i grannskapet.
Frågade men hittade inte
 
Vi använder också mest hantverkare på referens från grannar, vänner och bekanta. Men några gånger har vi för enklare jobb anlitat via Servicefinder som vi var nöjda med.
 
  • Gilla
ByggNV
  • Laddar…
Eniro och liknande söktjänster brukar ha byggföretag listade. Man får vara lite kreativ i sin sökning i kombination med närmsta större ort. Sen kollar man omdömen på rejta och liknande.
Man kan hålla koll på vilka bilar som snurrar runt i närheten, kolla företagslogotyper på sidan alltså.
Kanske fråga någon som hyr ut företagslokaler eller bostäder?
Instagram/Facebook har säkert info om företaget man är nyfiken på, jag vet inte eftersom jag inte har de tjänsterna.
 
  • Gilla
ByggNV
  • Laddar…
Tack🙏
 
Sen finns ju den uppenbara lösningen: Skapa en ny diskussionstråd på Byggahus.se där du beskriver var du bor, vad du vill ha gjort och ber om tips på utförare! 😀
 
  • Gilla
ByggNV
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.