Jag ska byta lås i min stuga till en Yale Dorrman Classic. Jag är absolut ingen låssmed men vill gärna byta själv.
Jag har förstått att rätt slutbleck är avgörande och har nu läst till mig att jag ska byta det.
Idag har jag en dörr som är 30 år gammal. Slutblecket är en ASSA 351131. Det jag kan förstå är att jag behöver ersätta det med ett annat som heter 1489-11.
Är det så enkelt dvs. bara byta ut slutblecket eller finns det mer som jag måste ha kolla på gällande dimensioner?
Jag bor 45 mil från stugan så jag behöver införskaffa rätt material innan jag åker dit.
Tack på förhand!
 
351131 är samma som slutbleck 1887-2 vilket motsvarar slutbleck 1487-2 för connect-låshus som Yale Doorman.
Ta med slutbleck 1487-2 vilket brukar följa med när du köper Yale Doorman Classic.
Då du har långt så kan du även ta med slutbleck 1489-11 eller 1487-11 som är ställbara slutbleck.
Det går bra att lämna tillbaka slutbleck som inte används.
Har du uppvärmning i stugan?
Annars kanske en Yale Doorman inte är den bästa lösningen då det är konstruerat för att insidan ska sitta i ett uppvärmt utrymme och det vore tråkigt att köra 45mil och sedan få problem att komma in i stugan.
Det finns de som använder dom i ouppvärmda utrymmen men det är en chansning som inte ger vinst var gång.
 
1 123abc skrev:
351131 är samma som slutbleck 1887-2 vilket motsvarar slutbleck 1487-2 för connect-låshus som Yale Doorman.
Ta med slutbleck 1487-2 vilket brukar följa med när du köper Yale Doorman Classic.
Då du har långt så kan du även ta med slutbleck 1489-11 eller 1487-11 som är ställbara slutbleck.
Det går bra att lämna tillbaka slutbleck som inte används.
Har du uppvärmning i stugan?
Annars kanske en Yale Doorman inte är den bästa lösningen då det är konstruerat för att insidan ska sitta i ett uppvärmt utrymme och det vore tråkigt att köra 45mil och sedan få problem att komma in i stugan.
Det finns de som använder dom i ouppvärmda utrymmen men det är en chansning som inte ger vinst var gång.
Hej!
Tack för informationen! Vi brukar ha tempen på ca 7-8 grader i hela huset under vintertiden. Tror du att det räcker? Ytterligare en fråga som du ev. kan hjälpa mig med.

Har tänkt att egentligen köpa paketet "Doorman Connected" i o m att vi hyr ut stugan ibland och vill slippa alla dessa nycklar. Vi har mobilt bredband i huset idag. Vet du hur känsligt deras brygga är gällande uppkoppling. Vad krävs för hastighet eller är det inte intressant. Kanske är det så länge det finns uppkoppling är det bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.