Hej!
Jag är i läget där jag har två väggar där hela eller delar av fasaden ska bytas ut, förhoppningsvis i sommar, samt en vägg som behöver tvättas (inte målas detta år). Den 4:e väggen kommer jag inte vare sig tvätta eller måla i år.
Mitt dilemma är att jag har väldigt svårt för höjder och att jag dessutom är lite rädd för att jag klantar mig uppe på stegen på något vis.
Långsidorna får jag fixa med stege men gaveln känns inte kul högt upp. Inte heller ”utbyggnaden” på taket vid långsidan som ska tvättas. Vid målning får jag hyra ställning tänker jag men jag skulle i nuläget behöva upp och skrapa färg för att se hur skicket är på brädorna (för att snickare ska kunna bedöma hur omfattande arbetet blir) och det känns för dyrt att ta ställning till bara det när själva bytet av brädor och målning av fasad inte ska ske nu.

Jag har en ny stege med stegfot på och jag kan försöka spänna fast stegen med band i stuprör (är det ok?), finns det annat jag kan göra för min egen säkerhet? Någon sele typ?
 
  • Gulmålat trähus med snö på taket och en häck framför under vintern.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett tvåvåningshus med gult träfasad och snötäckt tak och trädgård i vintermiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.