Hej,

Har byggt ett nytt badrum, rören är dragna med 160 cc men jag har köpt en blandare som är 150 cc, Rörläggaren säger att han måste sätta ett blandarfäste och sedan en omvandlare för att få det att passa. Mitt problem är att jag inte hittar något blandarfäste som passar eftersom min duschblandare är i obehandlad mässing och de blandarfäste som passar i stilen är pvd behandlade så de kommer inte att patineras. Dels har jag ingen aning om hur det kommer se ut i slutändan, hur mycket det bygger ut etc, försökt googla det men hittar ingen bild.

Kan ingenting om vvs men tycker att det borde finnas någon annan lösning, t.ex.med enkla/singel blandarfäste som man sedan kan sätta en mässingskåpa över eller liknande, någon vänlig själ som har en idé?

Bifogar bilder på rören (gissar att detta heter PE-X 16 mm då det står på blandarfästet han föreslog), samt ritning på blandaren.
 
  • Två utstickande vita rör i ett badrum, monterade mot en kaklad vägg, märkta med teknisk information.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ritning av duschblandare med mått markerade, visar både fram- och sidovyer, inklusive kopplingar för rördragning på 150 cc och 160 cc.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
googla "excenterkoppling duschblandare mässing" så kanske du hittar vad du letar efter. Lycka till.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.