Tjenis alla kunniga.
Vår golvbrunn i tvättstugan har verkligen gjort sitt nu. Tätningslisten börjar lossna och golvbrunnssilen är instabil efter att man har gått på den några gånger.
Nu behöver jag era råd och tips på hur man kan fixa till detta på bästa sätt.
Måttet på brunnen är 300x300.
 
  • Sliten golvbrunn i tvättstuga med trasig tätningslist, instabil sil och omgivande kakelplattor. En hand pekar på tätningslisten som lossnat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Sliten och instabil golvbrunn i tvättstuga med skadad tätningslist och kringliggande kakelplattor i blått och brunt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Golvbrunnen i tvättstugan med måtten 300x300, där tätningslisten har lossnat och golvbrunnssilen är borttagen. Brunnen omges av bruna och blåa kakelplattor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Eftersom du frågar om bästa sättet så är det väl att renovera tvättstugan och då byta ut den urgamla gjutjärnsbrunnen.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Eftersom du frågar om bästa sättet så är det väl att renovera tvättstugan och då byta ut den urgamla gjutjärnsbrunnen.
Mjo det hade säkerligen varit det bästa sättet, haha. Glömde skriva att jag helst slipper totalrenovering i dagsläget. 😅
 
BirgitS
Det kan jag i och för sig förstå. Silen verkar på kanter av metall. Kan du försöka limma fast dem bättre om de nu inte sitter stadigt eftersom silen vickar?
 
Krilleman
Problemet är ju inte ramen eller gallret för äldre gjutjärnsbrunnar.

Problemet är tätheten mellan ev tätskikt och brunnen i sig...
 
  • Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.