Jag hÄller pÄ att riva pÄ övervÄningen, ska justera golvet dÄ det inte Àr sÄ plant.

Men Àven snedtaket behöver sig en justering.
har inte riktigt koll pÄ hur mycket det diffar. SÄ behöver ha tips/trick pÄ hur man justerat snedtaket. DÄ det Àr öppet hela vÀgen till rÄspont. Ska isolera och sÀtta luftspalt Àr tanken och sen gles.

Har vattenpass och kryssare att tillgÄ.
Men hur gör man?
Med vÀnlig hÀlsning,
 
Nu vet jag inget specifikt om detta, men det lÄter jÀvligt knepigt. MÄste vÀl justera takstolarna dÄ? LÀr ju behöva ta isÀr hela taket för det?
 
Ingen aning rent tekniskt,men jag hade börjat med golvet... sedan mÀtt dÀrifrÄn..
Men i verkligheten hade jag nog inte brytt mig om det inte Àr dm som det slÄr..
 
R
B berne88 skrev:
Jag hÄller pÄ att riva pÄ övervÄningen, ska justera golvet dÄ det inte Àr sÄ plant.

Men Àven snedtaket behöver sig en justering.
har inte riktigt koll pÄ hur mycket det diffar. SÄ behöver ha tips/trick pÄ hur man justerat snedtaket. DÄ det Àr öppet hela vÀgen till rÄspont. Ska isolera och sÀtta luftspalt Àr tanken och sen gles.

Har vattenpass och kryssare att tillgÄ.
Men hur gör man?
Med vÀnlig hÀlsning,
TÀnker du att du behöver fÄ glesen och innertaket slÀtt?
Vi brukar spÀnna snören nedtill och upptill som man sedan sÄgar kilar/remsor efter och monterar pÄ takstolens insida.
 
Redigerat:
  • Gilla
Heij83 och 1 till
  • Laddar…
R RejÀl skrev:
TÀnker du att du behöver fÄ glesen och innertaket slÀtt?
Vi brukar spÀnna snören nedtill och upptill som man sedan sÄgar kilar/remsor efter och monterar pÄ takstolens insida.
StÀmmer fint, kommer bli gips sen. TrÄkigt dÄ rummet Àr lÄngt Àr jag rÀdd att man ev kommer kunna se att det diffar. DÀrför jag vill rÀta upp de. TÀnker att jag kan göra de med gles
 
R
B berne88 skrev:
StÀmmer fint, kommer bli gips sen. TrÄkigt dÄ rummet Àr lÄngt Àr jag rÀdd att man ev kommer kunna se att det diffar. DÀrför jag vill rÀta upp de. TÀnker att jag kan göra de med gles
Vet ju inte hur du tÀnker sÄ kan inte svara pÄ om det funkar med gles, men tycker att du gör helt rÀtt som vill rÀta upp det..
 
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.