Hej,

Har följande problem. Har tagit upp en öppning i en innervägg och var tvungen att ta hela vägen upp till tak. Nu är det dock så att jag behöver täcka för och jämna till taket, vilket verkar vara lättare sagt än gjort. Det är en dryg centimeter på sina håll.

Öppning i innervägg upp till taket som behöver jämnas till, synlig betong och spackel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Försökte med puts/murbruk C igår kväll men det gick åt skogen, fick det inte ens att sitta kvar i taket i en sekund. Har även murbruk B, gipsputs, Husfix och grovspackel. Vad tror ni lämpar sig bäst att använda här?
 
Har du använt primer ?
 
Ta gipset.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Har du använt primer ?
Har ingen primer, sprutar rikligt med vatten, hoppades att det skulle räcka.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Ta gipset.
Tack, provade det ikväll en första sväng och det gick betydligt bättre än med murbruket :)
 
Väcker återigen liv i denna tråd. Hur har det gått? Jag sitter i samma sits just nu. Tacksam för ett svar! Mvh
 
Är taket av betong? Isåfall betongspackel
 
S SomePenguin skrev:
Är taket av betong? Isåfall betongspackel
Väggen är av leca block. Jag har öppnat upp och har svårt att jämna ut Mvh
 
I mitt fall gick det sådär, men det största problemet i mitt fall är att det är höjdskillnad på taket i de två rummen, så jag skulle nog helt enkelt inte ha slagit ut väggen hela vägen upp till tak.

Nåväl, provade först med murbruk men jag fick inte det att fastna, så då bytte jag till gipsputs. Själva gipsputset fungerade, blev rätt mycket som hamnade på golvet och jag fick köra ett par omgångar, men till slut så var det löst iaf.
 
P Peligroso skrev:
I mitt fall gick det sådär, men det största problemet i mitt fall är att det är höjdskillnad på taket i de två rummen, så jag skulle nog helt enkelt inte ha slagit ut väggen hela vägen upp till tak.

Nåväl, provade först med murbruk men jag fick inte det att fastna, så då bytte jag till gipsputs. Själva gipsputset fungerade, blev rätt mycket som hamnade på golvet och jag fick köra ett par omgångar, men till slut så var det löst iaf.
Tack för ditt svar.
I mitt fall är det så att jag har öppnat upp ett hål i väggen 900x2100 därefter jämnat ut sidorna men inte ovansidan.

Jag ska testa gipsputs alt. betongspackel, få se därefter :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.