Hej
Har fått lite vvs-jobb utfört.
På min lott ligger att själv isolera rören.
På denna bild ser ni en snutt 32mm PEM-slang som går över i en PRK-koppling. Jag tänkte isolera PEM-slangen med denna tub:
https://www.bauhaus.se/rorisolering-pe-o35mm-20mm
Men hur skulle ni isolera PRK-bitarna? Jag har mätt att diametern på dessa är ca 44mm på grövsta.
Hur gör proffsen?
Nästa snäpp på tub verkar vara 42mm:
https://www.bauhaus.se/rorisolering-pe-o42mm-20mm
Den tror jag blir lite thight. Det känns som att i en produktkategori brukar det ju vara lite sinnrikt uttänkt och anpassat med olika kompatibla delar, men i denna ser jag inte det självklara mönstret.
Tacksam för tips.
Mvh
Fredrik
 
  • 32mm PEM-slang ansluten till en PRK-koppling i ett VVS-installationssystem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
F fredand44 skrev:
Hej
Har fått lite vvs-jobb utfört.
På min lott ligger att själv isolera rören.
På denna bild ser ni en snutt 32mm PEM-slang som går över i en PRK-koppling. Jag tänkte isolera PEM-slangen med denna tub:
[länk]
Men hur skulle ni isolera PRK-bitarna? Jag har mätt att diametern på dessa är ca 44mm på grövsta.
Hur gör proffsen?
Nästa snäpp på tub verkar vara 42mm:
[länk]
Den tror jag blir lite thight. Det känns som att i en produktkategori brukar det ju vara lite sinnrikt uttänkt och anpassat med olika kompatibla delar, men i denna ser jag inte det självklara mönstret.
Tacksam för tips.
Mvh
Fredrik
Armaflex och lim
/P
 
  • Gilla
tetsuo
  • Laddar…
Hej
Har googlat lite på Armaflex, men det finns inga färdiga produkter gissar jag?

Kan det vara så att man får gå upp några snäpp från 35mm isolering och försöka slöjda lite?

Mvh
Fredrik
 
Jag lägger rörisoleringen över skarvar och kopplingar och skär till en oval/kil och fyller i glipan vid kopplingen.

Protte
 
Protte,kan du beskriva lite mer hur du gör? Låter intressant med "ovalen" samt hur du fyller i glipan.
Mvh
Fredrik
 
I iMicke skrev:
Jag köpte 30mm tjock gullfiberskål.
[länk]

Innerdimensionen valdes lagom för röret och sedan gröpte jag ur lite ur isoleringen där kopplingarna var tjockare.
Mycket intressant ösning Micke, lite osis för mig är att Bauhaus inte verkar ha denna typ av isolering.
 
F fredand44 skrev:
Protte,kan du beskriva lite mer hur du gör? Låter intressant med "ovalen" samt hur du fyller i glipan.
Mvh
Fredrik
Isolerade VVS-rör längs en vägg med kopplingar och tejpade skarvar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.