Hej
Har ett hus med platta på mark byggt på 50talet, där jag ska göra 2 lägenheter ca 100kvm

plattan är ganska vågig och kall... Hur ska man isolera den för att få ett golv som är behagligt?
Gör allt själv!

Har tänkt på:
Nivell verkar enkelt men dyrt och tar lång tid?

Gjuta upp med ca 10-15cm EPS och lägga golvslingor och flytspackla klinkers dyrt här med ?

Lägga cellplast ca 7-10cm eller mer gjuta in golvslingor i betong och flytspackla klinker

Flyta golven raka och lägga reglar 45*95 med isolering mellan och golvspån fuktproblem?

Finns det flera allternativ? vad verkar bäst om man gör jobbet själv och det ska gå ganska fort???
 
Borde inte Nivell vara det snabbaste?

Flytspackla tar ju flera dagar innan det har brunnit klart. När jag flytspacklade mitt badrum så har jag förmig att det tog 5 dygn/per cm.

på minst 5 dagar bör man ju kunna lägga en del Nivell. Fast kan man bara göra det på helgerna så spelar det ju mindre roll.

Jag är personligen skeptisk på att lägga isolering på befintlig platta, möjligen isodrän eller liknande. Jag tror det kommer att skada plattan på sikt.
Men det kan ju fungera bra.
 
Med EPS & Cellplast,betong(dyrt?) bygger du inne eventuell fukt underifrån, finns det fuktproblem borde detta ventileras bort.

Kan rekomendera Granab. Renoverade nyligen hemma på egen hand, reglade och gjorde golvventilationen själv, tycker det var smidigt att installera & gick ganska fort.
Projektering och materialspec(pris) fick dagen efter att jag hade skickat in ritningen.

Tycker golvet var prisvärt även fast det kostade en slant,
Bor i Stockholm och köpte materialet från en återförsäljare i Skogås.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.