Tjena fick en galen ide nu igen ;)
Nu är detta så klart bara en intressefråga då jag inte har tillräckligt med pengar på hobbykontot och ingen tomt där det lämpar sig.

Men får man bygga ett torn? nu menar jag inget litet fjutte torn utan så man kan titta ner på grantoppar ;)

Finns det någon generell övre gräns på vad man får bygga på höjden eller är det bara att smacka dit lampor när det stör flygtrafiken? ;)

Med vänlig hälsning H
 
Jag frågade faktiskt byggnadsnämnden här i Falun om hur man skulle gå till väga om man skulle bygga ett torn. De föreslog att man till att börja med skulle satsa på att bygga utanför detaljplanerat område.
 
Mikael_L
Både Turning torso och Kaknästornet har fått byggas, så helt omöjligt är det inte att få bygga högt.
 
Om jag inte missminner mig fel så måste man om man bygger över 100 m ha tillstånd från luftfartsverket (blir aktuellt för vissa vindkraftverk). Dock är det ju få granar som blir 100 m ��
 
Om det är inom detlajplanerat område så finsn nästan alltid en höjdbegränsning. Och den är oftast satt så att den begränsar till en eller två våningar, om det är villaområde.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.