Hej,

Har en Automower 410xe nera med begränsningstråd. Sådde gräsmatta i början av juli och den har etablerat sig bra. Klipphöjd 6cm och klipper varje dag med vädertimer.

Har en björk på tomten och runt den är gräset brunt.

Försöker skapa ett arbetsområde runt björken som överlappar min karta,för att där sätta klipphöjden 1cm högre.

Det verkar som att min karta ändå klipps med 6cm i det nya arbetsområdet. Blir ju knas om två objekt täcker samma område och har olika klipphöjder eller tänker jag fel? 😑




Karta med gröna konturer visar gräsmatta och en björk. Röda linjer markerar robotgräsklipparens rörelser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ja, du behöver ha separata/skilda objekt så du kan variera klipphöjderna.
Hänger inte riktigt med i dina inställningar. Klipphöjd på din maskin är 20-55 mm, så hur kan du ha 6 cm inställt?
 
Min karta är autogenererad. Undrar om jag behöver ta bort den och skapa två nya kartobjekt med nya klipphöjder. Känns fel att ta bort den autogenererade…

Intressant med min klipphöjd, i appen kan jag sätta upp till 9cm. Specen på klipparen säger som du påpekar en lägre maxhöjd
Inställningar i en app för justering av klipphöjd med ett reglage satt till 6 cm och olika menyikoner längst ner, inklusive Klippare, Karta, Butik, Utforska och Mer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
D danielu skrev:
Min karta är autogenererad. Undrar om jag behöver ta bort den och skapa två nya kartobjekt med nya klipphöjder. Känns fel att ta bort den autogenererade…

Intressant med min klipphöjd, i appen kan jag sätta upp till 9cm. Specen på klipparen säger som du påpekar en lägre maxhöjd
[bild]
Ah, det är inte cm i den skalan utan steg från 1 till 9 där 1 är lika med 2 cm och 9 är 5,5 cm. Så steg 6 är ca 4,2 cm i ditt fall.
 
  • Gilla
danielu
  • Laddar…
D danielu skrev:
Min karta är autogenererad. Undrar om jag behöver ta bort den och skapa två nya kartobjekt med nya klipphöjder. Känns fel att ta bort den autogenererade…

Intressant med min klipphöjd, i appen kan jag sätta upp till 9cm. Specen på klipparen säger som du påpekar en lägre maxhöjd
[bild]
Om du öppnar kartobjekten, är det lätt att ändra dem?
Jag kör EPOS och då är det smidigt att justera.
 
K Kane skrev:
Ah, det är inte cm i den skalan utan steg från 1 till 9 där 1 är lika med 2 cm och 9 är 5,5 cm. Så steg 6 är ca 4,2 cm i ditt fall.
Tack för förtydligandet! Det hade jag missat helt. Betyder att jag klippt mycket kortare än vad jag trodde.
 
K Kane skrev:
Om du öppnar kartobjekten, är det lätt att ändra dem?
Jag kör EPOS och då är det smidigt att justera.
Jag lyckas inte redigera det autogenererade kartobjektet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.