Hej!
Jag har en tvättstuga där jag vill hänga upp överskåp. Väggarna är av masonit. Hur hittar jag reglarna på enklast sätt eller finns det bra sätt utan att bry sig om reglarna?
 
R
T Tna skrev:
Hej!
Jag har en tvättstuga där jag vill hänga upp överskåp. Väggarna är av masonit. Hur hittar jag reglarna på enklast sätt eller finns det bra sätt utan att bry sig om reglarna?
Med en bra magnet kan du lokalisera spikarna som masoniten är uppsatt med. Troligtvis sitter reglarna med cc600 mm.
Eller köp en regelsökare.
 
  • Gilla
Tna
  • Laddar…
J
Eller köp det dyraste träborret du kan hitta och provborra. Då hittar du spiken på första försöket.

Skåpen hade jag inte satt i endast masoniten.
 
  • Gilla
Tna och 1 till
  • Laddar…
Ett alternativ till att köpa regelsökare är att knacka på väggen och lyssna efter skillnader i ljudförändringar. Är det bara masonit hörs det väldigt tydligt var reglarna är
 
  • Gilla
Tna
  • Laddar…
Man brukar känna det på studsen då man knackar försiktigt med hammare. Sedan brukar jag slå in en tunn dyckert och känna efter.

Fast..... i ditt fall skulle jag misstänka att det är tätbrädat med utskottsbräder bakom masoniten. Då är det nästan omöjligt att hitta reglarna...... fast å andra sidan kvittar det för tätbrädningen brukar hålla att hänga upp skåp i.
 
  • Gilla
Tna
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.