Mitt hus ligger på en liten kulle så jag har klarat mig bra.En fin översvämning på åkern utanför dock.Hur har ni andra det?
 
Jo, det är bra att bo högt och i en sluttning. Det blir inte mer än vattenpölar på gårdsplanen. Man ser i alla fall var det behöver fyllas upp med mera grus.
 
Vi har fått strandnära läge. Tidigare bodde vi endast 100 meter från tee (ligger mellan träden) men hela golfbanan är nu en enda stor sjö.
 
  • Golfbanan.JPG
Någon översvämning har det inte blivit, marken dränerar bra. Däremot har målningen blivit en enda stor parodi. Ena stunden är man ute och målar, sedan packar man ihop bara för att sätta igång igen när det blir uppehåll bara en kort stund senare.
 
Vi fick en liten insjö 1 m i diameter på vår grusgång men den är numer borta då vi har fått sten på gången
annars bor vi högt med en massa bra dränering under, vägar inte tänka på hur mycket sten som finns under huset
Vi har blivit dränkta i regnen förra veckan många mm vatten kom det då på mycket kort tid
 
Vi hade problem förra sommaren när vi skulle bygga och det kom "ett antal" monsunregn under en längre period. Markentreprenören hade inte skött sig och ordnat markluten från huset. Resultatet kan skådas under länken nedan.

Villa Brodén: - Syndafloden
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.