Hej. Har lagt ett klinkersgolv på plastmatta i tvättstugan. Var mest en tillfällig lösning tills vi ska göra om den helt. Blev kanske inte riktigt enligt alla regler gällande golvbrunnen. Där lade jag en rostfri ovanför den vanliga och satte plattorna runt. Efter som det är begränsat hur mycket vatten det slabbas runt med i en tvättstuga tyckte jag det var ok. Dock har jag upptäckt att plattorna runt brunnen i fogarna börjar få vita kristaller enligt bilden.
Dom går att tvätta bort med vatten. Ca 30 cm bort från brunnen där golv möter vägg har jag skurit bort lite av mjukfogen och det var ganska blött där. Kan verkligen fixen suga vatten kapillärt så långt och så mycket?
Det luktar inte illa eller så. Eftersom det är plastmatta under är jag säker på att det inte kommer underifrån. Förslag någon?
 
  • 20151230_130219.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur ofta och hur mycket vatten går ner i brunnen? Tvättmaskin var och varannan dag?
Är brunnen rensad och sväljer allt vatten ok, eller blir det en mindre översvämning varje gång tvättmaskinen tömmer?
 
Hej. Nja kanske 3-4 maskiner i veckan. Brunnen är rensad och det svämmar inte över. Dock misstänker jag att slangen från torktumlaren har legat lite dumt och låtit allt vatten från den rinna rakt ut i fixen under en platta. Har flyttat den och satt fast den.
Det luktar inget men kristallerna smakar syrligt och salt. Om det skulle underlätta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.