Hej har köpt en led spegel med sådana här fästen (se bild). Ska man låta skruvarna hänga ut lite från kaklet för att möjliggöra hängningen? Eller vad är bäst?
 
  • Bakvy på en LED-spegel med synliga väggfästen och en LED-ljusremsa längs kanten, redo för montering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det borde finnas beslag med i förpackningen som skruvas fast i väggen och som passar i "slitsarna" som sitter på spegeln.
Du skall absolut inte bara låtar skruvarna hänga/sticka ut lite. Då lär spegeln ramla ner första gången som nån putsar eller städar...
Typ såhär:
Beslag och skruvar för väggmontering av spegel, två metallplattor med slitsar, fyra träklossar och fastsättningsdetaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
D doubleH skrev:
Det borde finnas beslag med i förpackningen som skruvas fast i väggen och som passar i "slitsarna" som sitter på spegeln.
Du skall absolut inte bara låtar skruvarna hänga/sticka ut lite. Då lär spegeln ramla ner första gången som nån putsar eller städar...
Typ såhär:
[bild]
Stort tack. Ska kolla vad som finns i förpackning
 
Jag har kikat i paketet och inte en skruv hittade jag där... Märkligt. Jag menar i och med att de behövs lite speciella grejer till upphängning..
Köpte den i butik och inte via webben.
 
Då har nog butiken missat att ge dig allt som skall ingå...
Eller så har tillverkaren missat att packa allt - det är ju inte bara IKEA som missar att skicka med alla skruvar :)
Gå tillbaka till butiken och påpeka att det saknas grejer.
 
  • Gilla
Hammare&Spik
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.