Utestående del av plattan mindre än gjutröret (150mm). Behöver nuvarande höjd av gjutröret (1200)

Funderat på gjuta 10x30cm platta utanför kanten, men är det lämpligt och isf hur (borra in armering i platta osv?) Hur skulle du lösa det?
Brun ventilationstrumma sticker ut från en vit vägg ovanför ett grusigt och smutsigt underlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag skulle bara sätta en kloss under röret tills betongen brunnit...
 
Vad ska plinten vara till?
 
F fribygg skrev:
Jag skulle bara sätta en kloss under röret tills betongen brunnit...
Intressant, det blir ju onekligen enklare.. så inget problem låta den biten "hänga i luften" efteråt alltså?
 
Skära upp röret motsvarande befintlig betong och släppa ned det till marknivå. Fäst armering i befintlig betong.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Centano Centano skrev:
Vad ska plinten vara till?
För reglar åt trall och pooltak, inga enorma vikter men får inte röra på sig. Två 8mm järn tänkte jag mig i varje, räcker det?
Utsidan fylls upp med grus/kross efter väggen brunnit klart, och lägger betong i vinkel längs med resten för avrinning.
 
F Fluxor skrev:
Skära upp röret motsvarande befintlig betong och släppa ned det till marknivå. Fäst armering i befintlig betong.
Behöver hela rörets höjd ovanpå plattan dessvärre
 

Bästa svaret

B biggles34 skrev:
För reglar åt trall och pooltak, inga enorma vikter men får inte röra på sig. Två 8mm järn tänkte jag mig i varje, räcker det?
Utsidan fylls upp med grus/kross efter väggen brunnit klart, och lägger betong i vinkel längs med resten för avrinning.
B biggles34 skrev:
Intressant, det blir ju onekligen enklare.. så inget problem låta den biten "hänga i luften" efteråt alltså?
Om du ska ha grus runt nederdelen av formröret kan du fylla innan gjutning och hoppa över klossen, det behöver inte överarbetas
 
  • Gilla
biggles34
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.