Tänkte fråga hur ni skulle gjort i min sits.

Köpte nytt kök sommaren -06.Då vi monterade upp detta så såg vi att mängder av luckor var fula,dvs,färg fattades och det var lite märken.Vi pratade då med säljaren som skickade oss nya luckor.Efter ett tag tappade även dessa luckor färg,fick återigen nya i torsdags där det visade sig att av alla luckor så var det endast 4 st som var ok.Nu har vi börjat tröttna på detta,tycker det är jobbigt att inte få ett snyggt kök.Hur hade ni gjort? Luckorna är från Marbodal med modell form vit.

Hoppas någon kan ge mig några råd på hur man agerar.

//Chessen
 
Konsumentköplagen ger dig väl rätt att kräva pengarna i retur mot återlämnande av varan då Marbodal redan fått en chans att rätta till felet. Kanske lite enklare med ett par skor än ett kök. ;)

Finns det andra luckor från Marbodal som ni kan tänka er istället?

Hursomhelst hade jag gjort helt klart för Marbodal att jag vill ha en fullt fungerande produkt och att jag inte accepterar detta bytande av luckor mer. Sedan hade jag gett dem en öppning av lösa det, de flesta människor vill göra rätt och de gör det lättare och bättre av egen fri vilja.

Helt enkelt frågat: hur löser vi detta? Alla utfästelser vill jag sedan ha skriftligt på. Det räcker med en kladdlapp om vad som kommit överens om med namnteckning, då har de svårare att slingra sig senare.
 
Ni har rätt att häva köpet tror jag. Skulle själv försökt delhäva köpet dvs återbetalning för luckdelen, stomarna antar jag är det inget större fel på.
 
Har precis pratat med Konsumentverket och som ni säger så är det bara att häva köpet om vi vill det,men kan även som ni skrev ha kvar stommen och köpa luckorna någon annanstans.

Skall åka dit igen när säljaren kommer tillbaka från semestern,skall fundera hur vi skall göra tills dess,ta andra luckor eller byta ut allt. Har fått för mig att det måste vara lättare med allt utom målande kök.

Någon som har förslag på vilka vita luckor som skulle vara snyggt hos mig?

Här finns några bilder http://www.familjeliv.se/hem/chess/galleri.php?cur_album=k%F6ket
 
be dom komma hem å plocka ner *skiten*.
hade inte velat ha kvar en pryl av det.
om du nu köpt en NY bil å luckorna va dörrarna hade du hävt dörrarna å vänt dig till nån annan?

du har juh köpt NYTT....flåt *förbannad* bara

mvh
snickar estwing
 
Jag skulle satsat på nya luckor från marbodal eller någon annan. Ett j*vla jobb att börja om från början även om man fått pengarna tillbaka. Be om nya luckor i en annan modell + 20-30% tillbaka av hela summan.

//J
 
Har idag varit och pratat med ÅF och han kan inte göra något mer nu,utan det är Marbodal som tydligen måste komma till oss och kolla på luckorna och göra en bedömning.De har sem stängt till den 4/8,så jag hoppas verkligen de kommer den veckan,suck,vad jobbigt det är när det blir såhär,inte kul alls!
 
Uppdatering.

Inga problem alls att byta till andra luckor hos Marbodal,har tom fått igenom att jag vill ha 1st högskåp+2 skåp till utan kostnad. Blir iaf vita högglans,och det känns bra,hoppas bara att dessa luckor är bättre.
 
Bra jobbat. Du har gjort precis som man skall, du har gett säljaren chansen att åtgärda och sedan släppte säljaren direkt till tillverkaren som åtgärdat och kompenserat. Jag hoppas du blir nöjd med luckorna och att dessa håller bättre. Visst har man rätt att häva köpet men vad är det som säger att luckor från ett annat företag klarat sig bättre...de stora företagen är ofta bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.