Y
Stort dubbelskåp står till ingen nytta justnu då fläkten är synlig.

Skulle vilja kommapå ett sätt att klä in den med vita skivor, men, att det ska vara lätt att öppna vid inspektion.

Sen angående hyllor så har jag funderat vad för saker man kan komma ha i detta skåp.
Började överväga vinflaskor men känns som om det inte gårin så många där. Bildgooglade lite på flaskställ men.. Nja...

flakt.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Fläktskåp blir varma vid matlagning. Så vin låter inte som en bra ide då dessa ska förvaras under jämna temperaturförhållanden och svalare än ovanför en spis.
Viss fukt kan också komma ovanför matlagningen så inte heller kryddor är lämpliga att förvara i skåpet även om man i äldre kök ofta hade kryddhyllor ovanför spisen.

Kanske inga förslag utan snarare råd vad man inte ska förvara där ;)
 
M
Bygg en vit låta runt röret och sen sätt vanliga hyllor och ha lite glas, såsbåtar eller liknande där.
 
Y
Ja det var iofs bra att tänka på med värme och sådär.

Hade ni donat med gångjärn och annat lyx. Eller bara skruvat ihop en låda på enklast vis?
 
Bygg en lös "låda" som du ställer för att täcka, sen skulle jag komplettera med lite magneter så att lådan hålls på plats ordentligt men ändå är lätt att ta loss
 
Jag skulle sätta en vitmålad skiva framför och dikt till vänster om fläktmotorn. Sedan sätta in hyllplan, kanske 2-3 stycken till vänster.

Förvaring i köket kan man aldrig få nog av.

Kanske även montera någon sorts fläktgaller/ventilationsgaller högst upp för att bli av med varmluft.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.