Hej, har en grusuppfart som jag breddat för att få plats med två bilar i bredd. Tanken är att lägga plattor i framtiden, men det blir först om 1-2 år pga andra renoveringar. Undrar nu hur jag bäst fyller på denna tillfälliga uppfart med grus, något jag bör tänka på? Behöver inte vara perfekt, det är mest för att slippa leran som blir.
 
  • Nyligen breddad grusuppfart med synlig lera och avgrävd kant vid en röd husfasad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
RoTe
Är väl bara handla lite 0-18... Du kommer garanterat behöva göra om allt innan du lägger plattor ändå.
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Claes Sörmland
Håller med 50 mm 0-18 mm kross gör underverk. Lera blir körbar.
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
Lite marktextil först ökar bärigheten.
Jag vet inte om det stämmer, men en markentreprenör jag hade på besök hävdade att ett lager markduk motsvarade 10cm 0/18.

/Höghus
 
Höghus Höghus skrev:
Lite marktextil först ökar bärigheten.
Jag vet inte om det stämmer, men en markentreprenör jag hade på besök hävdade att ett lager markduk motsvarade 10cm 0/18.

/Höghus
Jag tänker att en seriös markentreprenör inte lägger 10cm väggrus (0/18) utan bottnar med tex 0/64 och jämnar av med några cm finare mtrl.

Markduk lär inte vara nödvändigt i TS fall utan det blir nog bra att skotta ut ett lass 0/18 eller 0/32
 
RoTe
Det finns få saker så irriterande som markduk som sticker fram lite här och var! Markduk har inget att göra 5cm under ytan.
 
Det är alltså helt fel att markduk ökar bärigheten?
Ok, bra att veta.

/Höghus
 
RoTe
Citera vem du svarar om det inte är senaste inlägget.
 
RoTe RoTe skrev:
Citera vem du svarar om det inte är senaste inlägget.
Sic!

/Höghus
 
RoTe
Jag förstår dig inte öht. Säg till när du är redo att prata förståelig svenska.
 
  • Gilla
whak
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Jag förstår dig inte öht. Säg till när du är redo att prata förståelig svenska.
Du svarar någon, kanske mig, att svara med citat, när du själv inte gör det. Därav mitt utrop.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Sic

/Höghus
 
  • Gilla
hapazard
  • Laddar…
RoTe
Svarar man senaste inlägget behövs inte citat brukar man säga. Och du kan inte ha svarat mig för det du skriver stämmer inte överens med mitt inlägg.
 
R
Höghus Höghus skrev:
Det är alltså helt fel att markduk ökar bärigheten?
Ok, bra att veta.

/Höghus
Nej det är inte fel, markduk ökar bärigheten..
 
  • Gilla
Höghus
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Nej det är inte fel, markduk ökar bärigheten..
Tänkte väl det.

/Höghus
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.