Håller på renoverar hemma. Har en spaljé i hallen vid trappen med stolpar som jag tror är bärande. Helst skulle jag vilja ta bort allt och göra någon annan lösning men tror inte det går att ta bort stolparna. Funderar kanske på måla allting vitt. Har ni några idéer?
 
  • Träspaljé med vertikala stolpar och horisontella lameller vid en trappa i en hall.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trähallen med spaljé och stolpar nära en trappa under renovering, omgiven av byggmaterial och klädhängare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Spontant tänkte jag på att gipsa och måla ytorna. Vill du få in lite ljus kan du ju göra en öppning eller två ovanför där jackorna hänger.
 
Ta bort de tunna spjälorna och snygga till stolparna.
Måla vitt.
 
  • Gilla
Fadai
  • Laddar…
Jag hade tagit bort spjälorna + de horisontella brädorna.

Sedan känt efter och eventuellt satt för upp till höjd med ledstången för att få bra utrymme att sätta krokar etc för kläder.
 
Okej, säg att jag tar bort spjälorna, vad ska jag göra med handledaren då? Köpt ny som passar mer på stolparna? Eller ska man sätta för med gips snett? Tänkte sätta dit luftvärmepump i hallen som blåser mot spaljén så det vore bra om man kunde ha lite öppet också.
 
Bort med spjälorna. Måla allt vitt, fixa ny eller nya fästen till handledarna, sätt dit nya steg i ex vis ek. Kostar säkert runt 15 papp men du kommer bli jävligt nöjd och glad.
 
raveper raveper skrev:
Bort med spjälorna. Måla allt vitt, fixa ny eller nya fästen till handledarna, sätt dit nya steg i ex vis ek. Kostar säkert runt 15 papp men du kommer bli jävligt nöjd och glad.
Japp, allting ska bli vitt utom stegen som blir i ek. Frågan är om man ska nöja sig med bara stolparna eller om man ska göra någon sned halvvägg som ovanstående säger. Så sätter man dit nya handledare i hela trappen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.