Hej, Jag håller på att bygga ett tredje sovrum genom att minska in på 2 stora befintliga sovrum.
Nu är det lite tajt att sätta in dörrar två dörrar bredvid varandra, bland annat så är matningen till radiatorerna i vägen. Har tagit hit en rörmokare som offererat runt 15000 för att dra om matningen för att frigöra utrymme.

Men nu har vi börjat fundera på om man kanske skulle tagit två 07m21 dörrar istället för 08m21. På så vis skulle vi undvika kostnaden för rörmokaren.

Men vad är er allmänna uppfattning? Är det klokt tänkt, eller kommer man ångra att man valt mindre dörrar? Blir lite skrämd av att det kommer se lite litet ut. Praktiskt sätt kommer man få in arslet oavsett, men gällande möbler osv?

Tar gärna mot åsikter och funderingar
 
BirgitS
Finns det dörrar 08m21 nära dessa två framtida dörrar?
Du skriver ju om 3 sovrum och det kan se litet konstigt ut om olika stora dörrar finns bredvid varandra. Däremot så har jag inga problem med 07m21-dörrar för det har vi till badrummet och det upplevs aldrig som trångt när man ska gå igenom.

Jag tror det är sällan som det är ett problem med möbler eftersom det är få möbler vars minsta mått är större än 60 cm (eller vad nu dörrbladsstorleken är exakt för 07-dörrar). Oavsett vilken dörrbredd det är måste sängar vridas innan de bärs in.
 
B
Vi har några 7x21 dörrar. Har aldrig varit problem, och inte tycker jag det känns trångt heller.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.