Ska regla upp och gipsa denna källarvägg(är en innervägg) och behålla resterande väggar strukturputsade. Det jag undrar över är HUR jag ska dölja avloppsrören som går ner rakt genom rummet....(mot väggen)???....någon som har ngt tips?...eller kan
photoshoppa förslag?......
tack på förhand...
/
M
 
här kommer bilden:)
 
  • källaren innan.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
en bild till:.....
 
  • källarväggenn.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
Kommer rören att synas i taket å inte bara mot väggen? Annars hade jag försökt att bygga in den på nått vis,så att det liknar stockar/bjälkar
 
hur skulle det kunna se ut?....någon som kan photoshoppa åt mig?:D...

Det går lätt att döjla röret som går från golv till tak...men svårare med det sneda röret.....:(...
/
M
 
ingen som kan photoshoppa åt mig:D???

räcker det med cc60??
/
M
 
Är det riktig klokt att bygga in röret??? Åtminstonne renslucka borde vara lätt tillgänglig för ev. rensning.
Efter översvämning i vårt källare har vi röret välsynlig och under uppsikt - var tidigare också under gips.
 
kommer sätta en inspektionslucka där rens-luckan är...så det är inget problem:D....

ingen som kan photoshoppa??
/
M
 
håller på att regla upp nu....sen blir det dra ström och sen gips....
/
M
 
Jag hade i stort samma problem när jag gjorde om i tvättstugan. Jag hade dessutom vattenmätaren där också.

Jag löste det, precis som du, att jag reglade upp en ny vägg så att rören precis får plats bakom. Men istället för renslucka så köpte jag två st billiga högskåpsluckor på Ikea vilket gör att det ser ut som en garderob samt att det finns plats att faktiskt ha ett par hyllplan för diverse grejer också.
 
har ju reglat upp med 45-s reglar...måste jag isolera mellan betongväggen och gipset??
/
M
 
Måste och måste... Är rummet på andra sidan väggen uppvärmt? Om rummen på vardera sida om väggen bägge är varma så finns det väl inget behov isolering?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.