Hej!
Vi håller på och bygger hus och garage för fullt.
Nu har vi kommit till den här slänten och haft våra funderingar kring hur vi bör göra med den? Både för att säkra muren men även för att göra det lite snyggt. Det får gärna vara en billig lösning och enkel lösning, som även är snygg. ;)

Vi uppskattar alla tips, idéer och förslag ni har. :)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag skulle kanske göra en stödmur med etage, beroend på höjdslänten, som passar in med garaget och den bakomliggande muren. Men speciellt billigt blir det inte. Kanske slipers?
 
Gabioner som stödmur är nog troligen den billigaste lösning. L-stöd eller liknande blir helt klart dyrare.
 
Gjut upp väggen på garaget och återfyll mot den..
 
  • Gilla
Linderödsåsen och 3 till
  • Laddar…
Robin Wahlman skrev:
Gabioner som stödmur är nog troligen den billigaste lösning. L-stöd eller liknande blir helt klart dyrare.
Vad pratar man om för priser? För gabioner och L-stöd? Mellan tummen och pekfingret?

Man kan inte stödja upp tillräckligt genom att bara lägga stenar i slänten?
 
Enklast och billigast är kanske att slänta ut lite och så gräs.

Vi byggde en stödmur med betongsten, har för mig att vi körde med Benders Megawall, men den ser inte exakt ut som den sten vi körde med när jag tittar på nätet nu. Kostade 30-40:-/sten har jag för mig. Har för mig vi betalade ca 5000:- för stenen till en mur som är 12meter lång och ca 70cm hög.
 
Enk Projektet skrev:
Gjut upp väggen på garaget och återfyll mot den..
Detta är faktiskt ett bra alternativ. Så borde vi gjort egentligen kan jag tänka så här efterklokt :)
 
Kanske går att mura upp med Leca i stället? Blir ju samma resultat.
 
Ja, det var så jag läste Enk's inlägg, men jag ser nu att det står gjuta. Mura leca är kanske lite enklare ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.