Undrar hur man normalt sett gör med ångspärr kring bjälklaget mellan över/undervåning enligt bilden?

Räcker det att jag drar ner ångspärren från övervåningen runt bjälklaget och tejpar med åldersbeständig tejp intill samtliga 215x45 brädor eller hur bär jag mig åt? Som synes på bilden har jag plastat nedervåningen än så länge.
bild.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
I ditt fall ser det ju redan ut som att bjälklaget sitter på plats och då är det ju svårt att göra något åt just det faktumet. Jag har heller inga tips på hur man gör i detta läget.
Men för de som bygger och ännu ej monterat bjälklaget så kan jag tipsa om den lösning som jag själv använde i mitt bygge.
Jag drog helt enkelt plasten bakom den liggande bärlinan, golvreglarna sitter sedan i bärlinan med balkskor. På så sätt får du en helt tät plast utan att behöva krångla en enda minut med tejpning/tätning runt varje golvregel.

Bilden är inte helt optimal för att beskriva konstruktionen, men jag tror den kan bidra till bättre förståelse:

balk2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Släpp ner plasten mellan bjälkarna, tejpa mot plasten och mot bjälkarna. Med rätt tejp biter det bra mot trä.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.