Jag håller på och schaktar och fyller upp för vår platta. Hur brukar man göra med inkommande vatten? Jag ska ha en kulvert från ett pannrum i garaget med varmvatten. Inkommande vatten (kallvatten) ska ju fran till samtliga tappställen. Vart brukar man dela upp dessa? Under cellplasten, i betongen eller ovanför betongen?
 
Vet ej om du skall ha en vatten mätare ,men det brukar vara brukligt.Så inkommande vatten brukar komma upp i plattan där vattenmätaren skall placeras och sedan tillbaks i plattan till en fördelningspunkt i en vägg eller utanpå en vägg.
Det brukar också vara lämpligt att isolera kallvattenslangar om man tex. skall andvända uppvärmd platta.
 
Ok, Jag ska ha mätaren i garaget. Från garaget kommer en pem-slang från mätaren. Då drar jag alltså upp slangen genom plattan till någon slags fördelare och sen ner i plattan och genom betongen ut till dem oika tappkranarna.
 
Jag ändrar mig... Från fördelaren drar jag ner rör-i-rör under isoleringen eller möjligtvis mellan isoleringsskikten och upp till de olika tappställena.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.