Hej!

I vårat hus finns det ett rum med väldigt små fönster, som idag används som vardagsrum.
Efter ombyggnad kommer detta att bli ett alt, 2 rum.
Hur gör man snyggast med gardiner?
Och växter och övrigt pynt, Belysning?

MVH // Fam. Ericsson
 
  • Del av vardagsrum.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Måste ni ha gardiner? Om ni ska ha det föreslår jag att ni sätter upp långa gardinstänger, så att ni kan hänga gardinkappor bredvid (kant i kant) med fönstren, för att inte täck någon del av ljusinsläppet.
 
Jag hade inte satt upp gardiner i så små fönster, jag tycker personligen det är mycket finare då med några växter istället. Vad gäller belysning så satsa på många ljuskällor, det är alltid så mycket mysigare än en stor lampa i taket.
 
Färgade rullgardiner är ett alternativ, för att insynskydda. Själv har vi rullgardier på ställen där man inte får plats med en gardinstång ex vid snedtaket övervåningen.
 
personligen hade jag inte valt att ha gardiner i så små fönster. Det man skulle kunna göra för att "markera" fönstren är att måla alt. betsa dem i en mörk fräsch färg som matchar golven kanske. eller så kan man använda de små fönstren för att ställa ut ett personligt stileben med ljusa vackra saker i tex. glas och fattigmanssilver. Kanske lite svart i detta och en fin grön växt, typ "hjärtan på snöre"
 
A
JAg skulle heller inte ha gardiner. Vill man "boa in sig" lite kan man ha takskenor med gardinlängder på väggarna istället
 
Hej!

Tycker att det är jättefint som det är utan gardiner.
Men vill du ha gardiner så tycker jag att du ska satsa på hemmasydda rullgardiner eller hissgardin.
Mina svärföräldrar har det i sin gillestuga och det är jättesnyggt.
Sedan kan du ju ha någon matchande kudde i rummet.
Lycka till!

//Jenny
 
6
Redigerat av moderator:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.