Min installatör installerade en avluftningsventil för det nyinsyallerade golvvärme i huset. Hatten var avskriva nästan till max. Det pyser inte eller något från den, ska jag skruva fast hatten eller spelar det ingen roll?
 
  • VVS-installation, röda ventilkåpor, genomskinlig sköld, suddig bakgrund, tekniska detaljer, möjlig vattenledning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

Skruva till den , den sorten har en förmåga att börja läcka om något år. Nu i början öppna det en gång i veckan , ev luft samlas i klumpen. Sen om det inte töms ut vatten så kan du kolla en gång om året. Ett tips DU KOMMER ATT GLÖMMA DET.
 
Den har varit öppen i några månader. Det är ok antar jag? Inte så att det sipprar in luft på nåt vänster och förstör?
 
Nej. den sitter på trycksidan om pumpen och då kan det inte suga luft, bara om den sitter på sugsidan och trycket går ner till nästan noll så kn det sugas in luft. Men stäng den nu.
 
  • Gilla
Rillehouse
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Skruva till den , den sorten har en förmåga att börja läcka om något år. Nu i början öppna det en gång i veckan , ev luft samlas i klumpen. Sen om det inte töms ut vatten så kan du kolla en gång om året. Ett tips DU KOMMER ATT GLÖMMA DET.
Då upphör den som automatluftare!
Har haft mina öppna nu i tio år, inga problem.
 
Christer G.V. Christer G.V. skrev:
Då upphör den som automatluftare!
Svar nej. Ev luft kommer att ställa sig i kolonnen och bli där tills man öppnar och släpper ut luft om det finns
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.