Jag har försökt söka bland trådar men de svar jag har hittat tycker jag inte hjälper mig... Visst borde det vara ganska enkelt att göra ett sånt här litet moment? Skickar med en ritning så att ni förstår bättre
 
  • Två ritningar av byggkonstruktioner med numrerade steg, en visar ett rött avsnitt i steg 1 och den andra ett grönt i steg 2.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Flytta gångjärnen till motsatt sida på dörrkarmen och vänd på dörren.
 
Är det en modern dörr och karm kan man flytta om karmdelarna, de ska vara symmetriska dvs det finns inget upp och ned.
På dörren vänder man låskolven.
Protte
 
Vet inte riktigt vad som menas med "moderna" saker, tog lite bilder om någon vänlig själ vill ge lite råd
 
  • Skadat lås med närbild på sprucken del och monterad handtagset på dörr, konceptuell förklaring med teckning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det där var inte en modern dörr.
Du har lång uppförsbacke att få det där snyggt.
Om du får tag på gångjärn som är ännu äldre så är de inte rundade i hörnen och lättare att fälla in med stämjärn

Protte
 
Det krävs lite inredningssnickarkunskaper för det där.
 
Det enklaste är att köpa en ny innerdörr med karm.
Det är möjligt att bygga om befintligt men det blir en del arbete och målning samt nya gångjärn.
 
Mängden arbete vill jag nog påstå är lika dörrbyte vs omhängning, det är bara av olika slag...
Är du slöjdartypen, häng om dörren.
 
  • Gilla
Keiller
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Mängden arbete vill jag nog påstå är lika dörrbyte vs omhängning, det är bara av olika slag...
Är du slöjdartypen, häng om dörren.
Omhängning är även det billigaste alternativet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.