Skall bygga 55 m2 terass med OreganWood 28 x 145 på ett gammal 60cc reglat bärverk.

Måste riva först och läste med intresse på forumett att man kan använda högtryckssprutans strålmunstycke för att frilägga skruvarna , det har bekymmrat mig mest hur jag skulle få bort 1500 skuvar som krupit ner..

Min fråga är; ¿hur man genomför dold skruvning underifrån i den gamla reglarna/ bärverket? ..!
 
B ByggCD skrev:
Skall bygga 55 m2 terass med OreganWood 28 x 145 på ett gammal 60cc reglat bärverk.

Måste riva först och läste med intresse på forumett att man kan använda högtryckssprutans strålmunstycke för att frilägga skruvarna , det har bekymmrat mig mest hur jag skulle få bort 1500 skuvar som krupit ner..

Min fråga är; ¿hur man genomför dold skruvning underifrån i den gamla reglarna/ bärverket? ..!
Jag har tittat lite på Grabber Deckmaster, men kom fram till att mitt trädäck troligen ligger för lågt för att jag skall komma åt och skruva, men det passar kanske din terrass.
 
Skip6711 Skip6711 skrev:
Jag har tittat lite på Grabber Deckmaster, men kom fram till att mitt trädäck troligen ligger för lågt för att jag skall komma åt och skruva, men det passar kanske din terrass.
Tack Skip 6711 för tips, samma problem med grunt däck
 
Hej

Jag lade organowood på en trall på landet för tre år sedan med dold skruv från Camo. Lätt att lägga. Snyggt och det ser fortfarande bra ut tre år senare.
 
  • Trall med organowood behandling och verktyg från Camo för dold skruvning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
ByggCD och 1 till
  • Laddar…
B ByggCD skrev:
det har bekymmrat mig mest hur jag skulle få bort 1500 skuvar som krupit ner..
Många är det och mycket jobb blir det, en hålsåg utan centrumborr, kommer att fladdra lite i början och riva i trallen,men den ska bort så gör inget. När du kommit ner en bit ( du får prova djupet ) så kan du bryta upp trallen och skruven går igenom, Seb om du har tur så går det att skruva upp den. PS en bräda med hål i som hålsågen går ner i och hålls på plats med foten, så skvalpar inte sågen.
 
  • Gilla
ByggCD
  • Laddar…
Tack för tips, och snyggt däck!!såg Youtube klippet med hålsågen, men....2000 skruv? Klart att en del för att få upp med skruvdragare men....Saltsyra - någon?
 
Kofot lär funka bra på klent trallvirke.
 
Kofot.. Jag vill återanvända regelverket. Därför önskar jag sopp lugnt åverkan på reglarna som möjligt, det ska ju i ny skruv...
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.