Har lyckats borra i en elledning i taket i hyresrätten.
Jordfelsbrytaren löste ju på en gång men allt funkar efteråt trots allt.
Är det bara att bila upp tak och vägg eller går det att lösa utan det?
 
I en hyresrätt gör du inget annat än meddelar hyresvärden.
Du har varket skyldighet eller rätt att atgärda detta.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Ta in elektriker, förklara vad som hänt och hen drar om ledningarna i rören i valvet som är skadade, kan ta ett par timmar med framkörning. Du får ändå betala jobbet, så att gå över värden är ingen ljus ide och behövs inte.
 
J jonaserik skrev:
Ta in elektriker, förklara vad som hänt och hen drar om ledningarna i rören i valvet som är skadade, kan ta ett par timmar med framkörning. Du får ändå betala jobbet, så att gå över värden är ingen ljus ide och behövs inte.
Håller inte alls med då värden är ansvarig för elanläggningen och vill veta vad som händer med den. Samtalet kan dock mycket väl innebära att. "Jag lyckades borra sänder ledningar men självklart tar jag på mig alla kostnader och ringer ut egen elektriker. Har du någon du rekommenderar och kanske har rabatter hos?"
 
  • Gilla
Panor82 och 3 till
  • Laddar…
A
snuttjulle snuttjulle skrev:
Håller inte alls med då värden är ansvarig för elanläggningen och vill veta vad som händer med den. Samtalet kan dock mycket väl innebära att. "Jag lyckades borra sänder ledningar men självklart tar jag på mig alla kostnader och ringer ut egen elektriker. Har du någon du rekommenderar och kanske har rabatter hos?"
Tycker också man ska göra som du säger. Det är bra hyfs att göra så. Värden brukar ha så kallat serviceavtal med en viss elfirma som sköter om sådant.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.