Hej
hoppas verkeligen att någon kan hjälpa mig här!!
Jag har ett litet sk brygghus (ung som en liten stuga) på tomten, den håller på att byggas om och ska fungera som gäst-stuga med ett litet pentry. I dagsläget utan wc men planerat i framtiden.
Problemen är att: 1. det inte finns inget vatten indraget och jag har ingen större lust att gräva sönder hela trädgården,
2. det finns heller inga rör att leda ut vatten till avloppet (Eget)
3.Stugan har gjutet betong golv, vill inte bila sönder för att lägga ner rör.
4. stugan ska även fungera på vintern utan att vattnet fryser, bor i södra sverige.

OM jag nu måste gräva vilket verkar mest logiskt, hur sjutton får jag in vattnet i stugan,utan att det fryser på utsidan och utan att gräva mig under grunden och in vilket inte går med tanke på betong golvet

Hoppas verkligen att nån kan leda in mig på rätt spår,
tack på förhand
 
Du kan ju använda dig av en "PEM" slang som du isolerar och gräver ner. Kompletera med en värme kabel som du drar i slangen så fryser det inte. För att få in den i stugan kan du dra in den genom väggen på ett lämpligt ställe, men kom ihåg att isolera väl.
 
Tyvärr har ingen uppfunnit "trådlöst" vatten och avlopp än. Personligen hade jag bilat upp för vatten och avlopp, och grävt ner.
Annars blir det bara lite hejsanhoppsan-lösningar, typ byggbodsinkoppling.
Du har igen det i sista änden om du gör jobbet ordentligt.

Man kan ju t ex snedborra i 45 grader med en diamanthålsåg i en hörna, så hamnar du under marken utanför huset.

 
Jo innerst inne v et jag att det inte är lönt att "fuska sig fram",
Jag trevade väl lite efter alternativ då jag råkar vara en otålig människa som vill att allt ska vara färdigt innan det påbörjades ::)
Tack ändå för alla svar och det med borret var ju en riktikt bra lösning,
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.