Hej forumet!
Jag har gjort ett sovrum av ett gammalt duschrum i sommarstugan och nu vill jag få bort det gamla skvallerröret som mynnar ut från skåpet med varmvattenberedaren. Det ligger i ena hörnan av nya sovrummet och är inte så snyggt.
Köket ligger vägg i vägg med vv beredaren och där finns det ju avlopp. Kan jag dra om skvallerröret till avloppet i köket på något sätt?
Tacksam för förslag på bra lösning!
 
BirgitS
Det är meningen att vatten som kommer genom ett skvallerrör ska märkas genast så att man gör något åt läckaget. Det är därför olämpligt att dra ett skvallerrör rakt ner i ett avloppsrör.
 
H Henrik Hed skrev:
Hej forumet!
Jag har gjort ett sovrum av ett gammalt duschrum i sommarstugan och nu vill jag få bort det gamla skvallerröret som mynnar ut från skåpet med varmvattenberedaren. Det ligger i ena hörnan av nya sovrummet och är inte så snyggt.
Köket ligger vägg i vägg med vv beredaren och där finns det ju avlopp. Kan jag dra om skvallerröret till avloppet i köket på något sätt?
Tacksam för förslag på bra lösning!
Ja det kan du, om du tar upp väggen vid kopplingsskåpet mot köket och monterar ett nytt rör. Aningen bättre att röret mynnar ut i köksavloppet eller under diskhon (om du har plastskydd där) än i sovrummet!
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ja det kan du, om du tar upp väggen vid kopplingsskåpet mot köket och monterar ett nytt rör. Aningen bättre att röret mynnar ut i köksavloppet eller under diskhon (om du har plastskydd där) än i sovrummet!
Ok tack för svar.
Jag tror att jag ställer en balja i skåpet där vv- beredaren står o leder skvallerrören dit.
Sen får jag hålla lite koll där helt enkelt.
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.