Jag ska måla golvet i min verkstad med epoxi. Det finns idag ett gammalt betonggolv på ca 30 kvm. som har varit målat med betongfärg. Den färgen är till största delen borta (finns bara fläckvis kvar).

Jag använder utrymmet idag som hundtrim och golvet är ofta fuktig. Golvet är idag unket och väldig smutsig fast jag försöker hålla det så hygieniskt och rent som möjligt så klart.

Innan jag lejar ut detta till en firma vill jag undersöka möjligheterna att göra det själv. Mitt mål är att utveckla min kunskap inom husrenovering och lära mig snickra och använda lättare verktyg.

Jag är nybörjaren i nybörjarstadiet så ha tålamod med mig och förklara gärna tydligt;

-Hur lång tid skulle detta projekt ungefär ta (mellan tumme och pekfinger) från början till slut (inkl själva målningen)?

-vilka steg (vad) är det jag behöver göra för ens jag kan börja måla med epoxi?

-Hur skulle min planering se ut fram tills själva målningen (vad ska göras plus tidsåtgången). Vilka verktyg behöver jag?

Eftersom detta blir mitt första projekt och utrymmet används enbart av mig själv (tänker konvertera det till snickarverkstad) så det gör inget om inte det blir perfekt.

Jag vill dock inte heller göra ett klåparjobb. Jag vill lära mig göra riktigt även om det kanske inte blir lysande helt då det blir mitt första projekt.

Jag hoppas någon här har lust hjälpa mig igenom projektet? Jag lär mig snabbt men jag behöver nog förklaras det mesta 🙈.

Hoppas på svar, Linn
Slitet betonggolv i en verkstad med flagnande färg och smuts; en paraply, verktyg och andra föremål syns vid sidan av utrymmet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Smutsigt och slitet betonggolv med avflagad färg i en verkstad. En barriär och en stor hund syns i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder