När jag låst upp dörren (nyckel fungerar) och skulle vrida handtaget så var det trögt, tog i lite och då knäcktes något så att handtaget bara snurrar runt....

Tog bort handtaget helt för att möjligen få in en längre stav för att få fäste men det gick inte då staven på insidan tar emot. Hur skall jag komma in utan att förstöra hela dörren? Om jag krossar ett fönster vad är då oddsen att jag får upp dörren från insidan, kommer det att bara snurra där också då?

Kan en låssmed hjälpa med detta?
Glasdörrar till hus, rött trä, reflektion av båtar och vatten, trädäck, fönsterglans, takkant, utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Föråldrad, smutsig dörrcylinder med säkerhetslås och slitna metalldelar på en vit dörrkarm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den här nyckeln ligger på ett träbord och ser böjd eller skadad ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Förstörd låsmekanism på dörr, synligt borrspår och brutet metall, tecken på inbrottsförsök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
En låssmed fixar troligtvis på en kvart, billigare och snabbare än att behöva byta fönster.
 
Det sitter en handtagskoppling eller en speciell fyrkantspinne som brister om det går trögt men på bilden så har handtaget brustit.
Då du har nyckel och låst upp så borras de tre nipplarna i centrum med en 4,5-5mm borr så lossnar behören på båda sidor och du kan manövrera spanjoletten med ett handtag eller en stor flat skruvmejsel.
En Låssmed fixar det snabbt samt kan återställa allt så ni får full funktion igen.
Nyckelhål i dörr, märkt "DORMA", slitna metallytor, röda cirklar kring skadade områden på dörrbeslaget.
 
Redigerat:
  • Gilla
G-83 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.