Hej, vi har gjort en ny öppning i en vägg, samt tagit bort en gammal dörrkarm för att göra de kommande dörrkarmarna enhetliga. Min fråga är om man kan göra som en "öppning", bred list omkring, alltså inte en vanlig dörrkarm. Se bild på ny och gammal öppning. Min fråga är vad detta kan heta? Vi vill alltså inte göra dörrkarmar för montering av dörrar. Tacksam för svar!
 
  • Gammal dörrkarm borttagen, förberedelse för ny enhetlig öppning i vägg utan dörr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ny och gammal dörröppning under renovering, utan dörrkarmar, i ett rums hörn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ny och gammal dörröppning i vägg, synliga skador och borttagen dörrkarm, med en grön plugg i väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Skär remsor av MDF, limfogskiva eller annat lämpligt material, skruva upp i öppningen, foder på båda sidor, klart!
 
man brukar prata om salning, men jag förstår inte om ni tänker ha dörrar eller inte? men jag tolkar det som att ni vill ha helt utan dörrar, och helt slätt. det finns lite olika namn för det du söker, tex dörromfattning, fogbräda och täckbräda. kolla den här tråden så får du lite bra tips: https://www.byggahus.se/forum/threads/bygga-portal-av-doerrkarm.353958/
 
  • Älska
Ordikum
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.