Hej!

Ska gjuta betongplatta i befintlig betongram (finns bara en ram runtom). Det jag undrar är hur jag gör mot husväggen? Där finns i dagsläget ingen betongram. Ska man såga ut träfasaden och sätta nån cellplastskiva istället eller vad finns det för lösningar? Vill ha betongen upp till vita trälistens nederkant ungefär. I dagsläget kan jag sticka ner måttstocken ca 10-15 cm i håligheten.

Tack på förhand!
 
  • Dörrtröskel till ett hus med gul och vit träfasad, synlig sandig jord framför tröskeln där en betongplatta ska gjutas. Tofflor på en dörrmatta inomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En befintlig betongram runt ett område med jord framför en gul trävägg, en vit dörr ovanför och en vit trälist som markerar dörrtröskeln.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gult träfasadhus med en smutsig mark bestående av sand och sten, ingen betongram vid husväggen, sopborste synlig till vänster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Inget trä bakom betongen
 
  • Gilla
Lintto1 och 1 till
  • Laddar…
Matti_75 Matti_75 skrev:
Inget trä bakom betongen
Förstår! Något förslag på lösning?
 
M Marcus Stavsjö skrev:
Förstår! Något förslag på lösning?
Vad är det bakom panelen? Hur långt ner går den? Hur ser det ut ovanför den tilltänkta betongen?
Normalt brukar jag 20mm rob 30 takisolering men det går med lite allt möjligt beroende på förutsättningarna. Du måste se till så att inte vatten kan leta sig i väggen när snön yr in
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.