Hej. Tog över radhus i juni. Demonterade igår en ringklocka av äldre modell som inte fungerade. I tillägg befann sig trafon ovanför elskåp och var väldigt varm, kanske 60°. Efter att ha stängt av strömmen och tagit bort trafo samt ringklocka samt satt dit en trådlös dito, så är det nu ett hål i väggen där man ser plaströret för gamla kabeldragningen.
Så till min fråga, vad ska jag fylla igen hålet med? Funderade på spackel. Väggen befinner sig under tak, området Västerbotten.
 
  • Ett hål i en gul vägg med synligt plaströr, nedanför en installerad trådlös ringklocka, efter borttagning av gammal ringklocka.
Claes Sörmland
En klutt Tec7 i hålet och en täckbricka?

Eller vill du få till samma murbrukskänsla som i fogen?
 
  • Gilla
Roffe_riff
  • Laddar…
Inget svar på din fråga, men varför inte fixa till bef. ringklocka? En trådlös lösning håller kanske ett par år, en traditionell i decennier.

Att en ringledningstrafo blir lite varm är naturligt.
 
  • Gilla
jonko
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
En klutt Tec7 i hålet och en täckbricka?

Eller vill du få till samma murbrukskänsla som i fogen?
Tack för tips. Vad för slags täckbricka? Vad som helst som passar?
Njaa, det är väl egentligen inte nödvändigt. Hålet synliga del befinner sig dessutom mestadels i området med murbruk.
 
E etompau skrev:
Inget svar på din fråga, men varför inte fixa till bef. ringklocka? En trådlös lösning håller kanske ett par år, en traditionell i decennier.

Att en ringledningstrafo blir lite varm är naturligt.
Säg det. Var inget direkt jag funderade över. Konstaterade att trafon var paj, kablarna spröda och framtiden trådlös
Hur länge det håller vete gudarna. Men som sagt misstänker jag att kablaget som går bakom proppskåpet till trafon har passerat bäst före-datum.
 
Varför är det ingen som rekar en klutt vanligt bruk och dutta lite med en blöt svamp för att få samma struktur som resten av fogen...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.