Köpte nyss hus med FTX men hur fungera den?
Öppna och byte filter ser det är 2 öppningar till höger 1 med fläkt och en med filter, samma till vänster.

Känner att den högra är kall och den vänstra varmare, så anta den högra är friskluft och den röda är frånluft från huset. Men hur flödar engentligen luften igenom filtret och vart går det in i själva FTX "återvinaren" ?

Nu har ja F7 filter på den "blåa" som jag antar är tilluft och till vänster har jag litre grövre "RDKG 99 15 EU 6"
Ser detta korrekt ut?
Öppen FTX-enhet med fyra synliga delar, två filter och två fläktar, markerade med röda och blå pilar för att visa flödesriktningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jo ser va de olika rören ut och in betyder. Typ så här men hur går luften internt? Ser inga rör utan bara öppen låda, hur undviker de från och tilluft blandas är ju bara en liten metal sida mellan inga gumilister eller något
Öppet ventilationsaggregat med markerade luftflödesvägar, röda pilar för inluft och blåa för utluft, och synliga fläktar utan separerande rör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Den här videon tycker jag visar tydligt hur det fungerar och hur luften flödar
 
Ja precis i din video ser man de båda sidorna är separeade på olika sidor av den roterande platan, men i RDKS är de inte så tydligt. Men misstänker att luften går som i min andra bild och den går i den öppna utrymmet, så det är egnetligen dörren som fungera som någon sorts tättning då mellan sidorna?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.