Hej

Hur fort murar en murare isoleca 300?

Fredrik
 
Hur långt är ett snöre?
 
wanegardh skrev:
Hur långt är ett snöre?
Du menar murarsnöre antar jag? ;)
 
Japp.:)
 
Vad har längden på snöret för betydelse i min frågeställning?

Det måste finnas en grund tid per m2 som det räknas med när muraren uppskattar en tid för att lämna ett pris när denne inte skall mura per löpande timme, Eller när han planerar arbete för att själv veta hur stora jobb han kan ta på sig under låt oss säga ett år.

Det borde inte vara orimligt att murare att veta detta. Det borde till och med finnas ackord uppmätta.
Fredrik
 
  • Gilla
Jonas Eriksson
  • Laddar…
är det kinesiska muren eller vinklar och vrår. du måste precisera annars får du oprecisa(!?såg fel ut) svar.
 
Ja precis det är kinesiska murend^_^b, fast i kvadrat. tre väggar totalt 22meter x 2,2 meter i höjd tre fönster 10x5.
det är en källare som skall byggas fast i befintligt hus, därav tre väggar;)
 
För mig tog det drygt en vecka. En murare gör det säkert minst dubbelt så snabbt.
 
snabb fråga
hur många våningar skall ni ha ovanpå källare??
 
En våning av träkonstruktion

Fredrik
 
B
många öppningar? kommer det vara intäkt så att man kan jobba fast det öser ner regn?

finns mycke som spelar in.
 
Det finns alltså inget ackord.

Tack

Fredrik
 
finns ackord för allt. men tror ingen har det i huvudet. sen ackord är utfört arbete*tid*sats. så du får en timpenning som varierar mycket beroende på hur lång tid använts och öppningar/genomföringar osv. så du kan inte fråga så.
 
Tjena:
Har kollat med farsgubben som är kalkylator på en byggfirma..
om det är ett större jobb så räknar man på 0,5h /m3 och mindre jobb 1h/m3. beror lite på om han blandar bruket själv mm mm..
 
Låter rimligt, förutsatt att det är m2 du menar :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.