Jag har kvar lite blyertsstreck på min trall av sibirisk lärk även om jag använt radergummi. Hur lång tid tar det innan detta slits bort? Bör jag sandpappra, eller kan jag vänta ut det?
Trall av sibirisk lärk med synliga blyertsstreck och skruvhuvuden, i solljus med skuggor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det beror på hur mycket du stör dig på det.
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Det beror på hur mycket du stör dig på det.
Min grundfråga är hur lång tid det tar innan denna typ av blyertsstreck försvinner. Det var egentligen den jag ville ha svar på, men tack ändå
 
Claes Sörmland
Grafiten som är pigmentet är soläkta så det försvinner när träets ytlager vittrar bort. Jag gissar att det är osynligt om tre år.
 
  • Gilla
Fredrik111
  • Laddar…
Fredrik111 Fredrik111 skrev:
Min grundfråga är hur lång tid det tar innan denna typ av blyertsstreck försvinner. Det var egentligen den jag ville ha svar på, men tack ändå
Som ovan, flera år. Om någonsin.
 
  • Gilla
Fredrik111
  • Laddar…
Kapar istället..
Fråga: Ska munstycket till sidobrännare på gasolgrill rappla eller sitta tight. Vi fick inte fast den, kollade flera butiker och alla var monterade på samma sätt. Ingen personal kunde svara.
Nån som har koll?
/Karl
 
D Der Koenig skrev:
Kapar istället..
Fråga: Ska munstycket till sidobrännare på gasolgrill rappla eller sitta tight. Vi fick inte fast den, kollade flera butiker och alla var monterade på samma sätt. Ingen personal kunde svara.
Nån som har koll?
/Karl
fel tråd va? men läs här:
https://www.byggahus.se/forum/threads/montering-landmann-triton.340440/
 
Aha, det ska alltså skramla å grejer.
Tack för hjälpen, google fu etc.
 
Ja jävlar, hur hamna jag i denna tråden, sorry och godnatt..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.