Jag har en ca 3 meter hög och 2-4 meter bred slänt med olika partier av sand, sand/jord och lera med inslag av stenar med diameter från 5 cm upp till en-meters stenblock. Det är brant och lite otillgängligt, mellan två bergknallar.

För 7 år sedan grävdes den ur, av hobbygrävare (aka grävmaskinist-pappa med inställning ”det blir säkert bra och det håller nog”) för att ge mer plats åt parkering. Några försök att plantera växter som skulle binda underlaget har gjorts, utan framgång. Varje år rasar en del sand, jord, lera och stenar ner på parkeringen som jag gräver bort.

Problemet är nu att det börjar bli allt större stenar synliga och som sannolikt snart rasar ner. Jag har ingen möjlighet att få dit en grävmaskin och har funderat lite på kokosnät, någon slags täckning, men hoppas att någon här har erfarenhet och kunskap för en bra lösning (som är enkel, smidig, billig och lätt ;-P )?
Brant slänt med sand, jord och stora stenar mellan bergknallar, erosionsskador synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Slänt med sand, jord och stenar mellan bergknallar med en brun sopkärl och gatlykta i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Gjut en stödmur mellan bergen ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.