Jag kommer byta ut min gamla vedpanna till en Baxi Solo Innovo 30kW. Men den väger ju några kilo. Jag har tagit bort alla paneler mm så den är så lätt som möjligt.
20150106_132400.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


20150106_132343.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hur hade ni gjort? Pannrummet ligger precis till höger efter ytterdörren.
 
Du kanske kan använda någon slags säckkärra och en massa starka vänner till hjälp. :)
 
D09
Köp några staketstolpar ( runda ) och rulla den på.

Allt Palllyftare eller säckekärra :)
 
Som D09 sa.

Rulla tunga saker funkar fint. Rullat in b.la. Ståltrapp á800kg på nylagd parkett. Och x-antal tunga stålbalkar (från 500-5000kg) på golvbeläggningar som ej får skadas.

Lycka till!
 
D09
Lägg ut en annons, bortskänkes mot hämtning?

Ta en öl och kolla på en bra film ;)
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
2" rör plankor på trappan utan rör,med rör där skenar den
säckkärra som någon rekommenderat håller inte där,din gamla väger väl några hundra KG
 
Jag får bygga något till trappan som kan läggas dit så det blir plant och några rör eller stolpar för att rulla pannan på. Den gamla pannan är nog inga problem att få ut, den nya vill man ju inte tappa. :) Fram till trappan kan jag köra med pallyftaren.
 
Två man och en pirra funkar bra.
 
D09
Om du ska köra den till tippen så hyr en kärra samma dag som den ska ut, lägg kraftiga reglar mellan trappan och rulla på den direkt.

Så slipper du kanske ett eller två jobbiga moment med trappan ner och lyft på kärran.
 
Vad är det för pannan du ska ut med? Gammal?
 
Jag har ett släp ståendes så det är inga problem. :) Det är en gammal CTC Elkombi från 83-84.

Tror ni man får något om man kör pannan till någon metallåtervinning?
 
Joukko skrev:
Jag har ett släp ståendes så det är inga problem. :) Det är en gammal CTC Elkombi från 83-84.

Tror ni man får något om man kör pannan till någon metallåtervinning?
Ja något blir det luckorna är väl gjutjärn är det förrådsbehållare,eller slinga för varmfatten i den så är den av koppar
 
Inga slinga. Tror vvb är på 120l eller kanske ännu mindre
 
Joukko skrev:
Inga slinga. Tror vvb är på 120l eller kanske ännu mindre
men även den är koppar
 
Jag tog ut min med pallyft ut på bron och sedan plockade jag den därifrån med traktorn.

Om du pumpar ur allt vatten ur beredaren blir pannan 120kilo lättare när den ska ut :)

Skulle tro att du får runt en krona per kilo så du har till soppan om du kör den till skrothandlare.

Om du skär isär pannan och plockar ur beredaren så får du lite bättre betalt för den.
 
Redigerat:
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.