Hej!

Har fått en förrådsbod som är ca 2*4 meter.

Hur flyttar jag den på enklast och billigast sätt?

Ett sätt som jag redan funderar på är att ta isär den och ta delarna på pickupen.

Vad kan en sådan bod egentligen väga? Det är inget golv och den är väl ca 2 meter i takhöjd inne. Snedtak med plåtbeklädnad.
 
Jag har heller ingen aning om vad den kan väga, men jag skulle nog rekommendera dig att försöka frakta den i ett stycke. Luft upp den bit för bit med domkrafter (inte av garagetyp), sätt dit golvbjälkar och diagonalförstärkningar och backa in en släpkärra under hela ekipaget. Det kan vara smidigt om man lägger dit provisoriska balkar under hela ekipaget som sticker ut på sidorna om släpkärran, inte för mycket dock. Dessa balkar tas sedan bort när boden kommer på plats.

Jag har varit med och flyttat en verkstad från Norrköping till Gamleby, men då var den byggd för att kunna tas i sär i 2,4 meter breda skivor och kördes på en specialbyggd vagn.
 
Du känner ingen med en bärgnings bil eller liknanade med kran? Kan vara ett alternativ.
 
Tack för tipsen! Jag tror dock det blir nedmontering. Boden har ju inget golv, så den blir nog väldigt ranglig om man börjar lyfta i den.

Tanken jag har är att jag tar lös plåttaket, och spikreglarna och "takstolarna" och sen borde det vara en lätt match att vika ner väggarna en och en och ta dem på släpet.

Eftersom den ska placeras lite trångt till blir nog detta det bästa alternativet också när vi ska bygga upp den hos oss. Kan bli svårt att få dit den hel.
 
  • boden1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.