R
Jag ska bygga nytt kök men där jag ska ställa underskåp sitter ett infällt vägguttag och ett telejack. Att borra ett hål i baksidan skåpet hänger jag med på men nu har jag utdragbara lådor och dessa går hela vägen in mot väggen. FInns det nån smart pryl,typ en platt kontakt som man stoppar in i telejacket som går till en kabel så man kan förflytta hela jacket typ 10cm och likaså med vägguttaget?
 
Öppna upp väggen, ta bort befintliga dosor, sätta nya dosor där du/ni vill ha dom, skarva på vp-rören fram till nya dosorna, dra i ny tråd hela vägen.

Delvis OT. Har du någonting i väggen att fästa dom nya skåpen i?
 
Roland112 skrev:
Jag ska bygga nytt kök men där jag ska ställa underskåp sitter ett infällt vägguttag och ett telejack. Att borra ett hål i baksidan skåpet hänger jag med på men nu har jag utdragbara lådor och dessa går hela vägen in mot väggen. FInns det nån smart pryl,typ en platt kontakt som man stoppar in i telejacket som går till en kabel så man kan förflytta hela jacket typ 10cm och likaså med vägguttaget?
Om du skall bygga ett nytt kök... Har du någon användning för uttagen i den placeringen vid golvet. Är vägguttaget jordat ??

Man bör ta med elprojektet i ett tidigt skede i kökspplaneringen eftersom flera el och vvs jobb bör göras innan skåpsmontage.
 
R
ja löst de. tack
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.